Strona głównaInstytucjeTuryści wśród kwitnących jabłoni z "Szarikiem"

Turyści wśród kwitnących jabłoni z „Szarikiem”

Warecki Oddział PTTK 7 maja już po raz 51 wyruszył na Zlot Turystów „Kwitnące Jabłonie”. Tym razem odwiedziliśmy Sułkowice i Zakład Kynologii  Policyjnej.

Liczba uczestników rajdu przerosła najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się 12 drużyn i ponad 420 uczestników w różnym wieku, od przedszkolaków, przez uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum, po grupę doświadczonych turystów. Na trasie spotkały się: Sułkowice, Nowa Wieś, Wrociszew, Ostrołęka, Konary, Michałów, PSP nr 1 i PSP nr 2 z Warki, Watraszew, Zbrosza Duża, Chynów i grupa indywidualnych rajdowiczów.

Autokarami dojechaliśmy do miejscowości Pieczyska, do Sanktuarium Matki Bożej. Kościół został erygowany w 1452 roku. Do budowy świątyni skłoniła darczyńców ludowa tradycja o objawieniu się Matki Bożej. Maryja zdążając do Pieczysk zostawiła odcisk lewej stopy na polnym głazie. Kamień ten obecnie zwany jest Stopką Matki Bożej.  Kościół, dzięki renowacji w latach 2006-2008 należy obecnie do najpiękniejszych świątyń w stylu neogotyckim.

Następnie ruszyliśmy na piękną, majową wędrówkę wśród pól i lasów. Pogoda wyjątkowo nam sprzyjała, wiał lekki wietrzyk, a słonko ogrzewało ludzi i przyrodę. Krótkie przerwy spędzaliśmy na leśnych polanach.

Po dotarciu do Sułkowic, do Zakładu Kynologii Policyjnej, przywitali nas policjanci w obstawie wspaniałych, dostojnych czworonogów, jak wołały dzieci: „Szarików”. Zachwyceni obejrzeliśmy pokaz tresury młodych psów, który trwa około sześciu miesięcy. Pokaz psów w akcji poszukiwania i przechwycenia uciekających bandytów, jak również pogoń za człowiekiem posługującym się bronią. Nie zawiodły nas również psy w trakcie poszukiwania narkotyków w bagażach podróżnych i samochodach.

Na placu pokazowym nie było jeszcze takiej grupy widzów. Podziękowaliśmy za serdeczne przyjęcie, przekazaliśmy pamiątkowe znaczki i dyplomy.

Bardzo serdecznie podziękowaliśmy pani Basi Panek, która wraz z mężem i zaprzyjaźnioną grupą rodziców odpowiadała za organizację trasy i przyjęcie nas w Zakładzie Kynologii Policyjnej. Bardzo serdecznie jej dziękujemy.

Rajdowicze z Wrociszewa mięli również swój wielki dzień. Grupa ośmiu uczniów klasy IA odebrała z rąk prezesa, Andrzeja Jasińskiego, legitymacje członkowskie PTTK. Gratulujemy młodym turystom.

Na zakończenie zwiedziliśmy muzeum, gdzie zobaczyliśmy pamiątki z prawie 70 lat tradycji tresury psów. Zobaczyliśmy również „Szarika”, słynnego psa, biorącego udział w filmie „Czterej pancerni i pies”. Zauroczeni miejscem, ale już głodni upiekliśmy kiełbaski nad ogniskiem.

Wszystko co dobre szybko się kończy. Autokary już na nas czekały, aby odwieźć nas do domów. Do zobaczenia na turystycznym szlaku.

Zarząd Oddziału PTTK w Warce

Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!