Czytanie książek wzbogaca słownictwo, rozbudza wyobraźnię, poszerza wiedzę o świecie, pomaga w rozwiązywaniu problemów oraz bardzo często pełni rolę jedynego przyjaciela. Niestety w ciągu ostatnich kilku dekad czytanie książek zostało zastąpione oglądaniem telewizji i korzystaniem z Internetu. Zamiast zagłębiać się w szczegóły zawarte w papierowej wersji powieści, wolimy obejrzeć jej adaptację na szklanym ekranie. Dlatego już od najmłodszych lat warto nakłaniać dzieci do czytania tak, aby książka towarzyszyła im na co dzień w dorosłym życiu. Dużo w tym temacie zależy od podejścia nauczycieli i rodziców, którzy powinni możliwie jak najwcześniej zachęcać i motywować uczniów do sięgania po lektury szkolne i inne książkowe pozycje.
Chcąc poprawić czytelnictwo wśród naszych uczniów, zakupiliśmy dla nich prawie 20 lektur do naszej szkolnej biblioteki. Udało nam się to zrobić dzięki wrześniowej zbiórce makulatury. Wśród zakupionych tytułów znajdują się takie nowości, jak: „O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów”, „Pamiętnik Blumki”, „Tajemnicze przygody Meli”, „Zielony, Nikt i ktoś”, „Kuba i Buba w szpitalu”, „Jesień liścia Jasia”, „Siedmiu Wspaniałych i sześć innych, nie całkiem nieznanych historii” czy „Asiunia”. Ponadto w naszej bibliotece pojawiły się znane wszystkim lektury szkolne, jak „Abecadło”, „Jak Wojtek został strażakiem”, „Nasza mama czarodziejka”, „Plastusiowy Pamiętnik”, „Katar”, „Król Maciuś Pierwszy”, „Karolcia”, „Babcia na jabłoni”, „Brzechwa dzieciom” oraz „Szewczyk Dratewka”. Za aktywny udział w konkursie „Akcja – Makulatura” składamy serdeczne podziękowania naszym uczniom i zachęcamy do udziału w kolejnej edycji już za rok.