Strona głównaInstytucjeW nagrodę do Brukseli

W nagrodę do Brukseli

16 czerwca 2017 roku laureaci konkursu „Żołnierze Wyklęci. Walka o Pamięć i Cześć” – Weronika Rączka i Maciej Szajner wraz ze swoją opiekunką – Panią Dyrektor Wiesławą Zielonką z Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Wysockiego w Warce pojechali w podróż do Brukseli. Wyjazd był nagrodą za zajęcie pierwszego oraz drugiego miejsca w historycznym konkursie. Cała wycieczka została zorganizowana i ufundowana przez Pana Zbigniewa Kuźmiuka – Posła do Parlamentu Europejskiego.

Nasza podróż rozpoczęła się zbiórką na rynku w Radomiu. Pogoda niestety była brzydka, deszcz padał nieustannie, a perspektywa 22 godzin jazdy autokarem nie napawała optymizmem. Jednak nasza trójka oraz pozostali uczestnicy wycieczki byliśmy bardzo podekscytowani nową sytuacją i nie przejmowaliśmy się tym. Zanim dotarliśmy do celu naszego wyjazdu – Brukseli, przejeżdżaliśmy przez Niemcy i Holandię. Kiedy byliśmy już blisko, uderzył nas żar płynący z nieba, marzyliśmy już tylko o kąpieli. W końcu dotarliśmy do hotelu Agenda Louise, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w bardzo wygodnych pokojach. Miejsce było przepiękne, w samym centrum Brukseli. Po chwili odpoczynku, udaliśmy się na kolację do jednej z belgijskich restauracji. Zostaliśmy bardzo gościnnie przywitani. Na przystawkę mieliśmy możliwość skorzystania ze szwedzkiego stołu, na którym znajdowało się mnóstwo potraw, których nie znaliśmy, lecz z chęcią próbowaliśmy nowych smaków, potem wybieraliśmy danie główne i smakowaliśmy pyszny deser. Każdego dnia mogliśmy cieszyć się wykwintnymi daniami, pochodzącymi z różnego rodzaju kuchni: belgijskiej, polskiej oraz włoskiej.

Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie tego pięknego miasta. Zaczęliśmy od centrum i najważniejszych dzielnic: królewskiej, amerykańskiej, arabskiej i europejskiej. Na starówce podziwialiśmy piękno belgijskiej architektury. W tajemnice brukselskiej atmosfery wprowadzała nas doświadczona, polskiego pochodzenia Pani przewodnik – Maria Kozińska, która już od ponad 30 lat mieszka w Brukseli. Zobaczyliśmy między innymi: Grand Place, Dom Króla Belgii, Łuk Triumfalny, Katedrę św. Michała i św. Guduły, Muzeum Dalekiego Wschodu, Manneken pis, Atomium (powiększony 165 mld razy model kryształu metalu) oraz wiele innych zabytków.

Najważniejszym dniem naszego wyjazdu był poniedziałek. Spotkaliśmy się wtedy z Europosłem Panem Zbigniewem Kuźmiukiem w Parlamencie Europejskim. Tuż za bramkami bezpieczeństwa mogliśmy już swobodnie zwiedzać, porozmawiać z Europosłem oraz zrobić mnóstwo zdjęć. Na pewno był to najbardziej emocjonujący dzień całej wycieczki. Po wizycie w Parlamencie zjedliśmy obiad w parlamentarnej restauracji. Później zwiedzaliśmy Dom Historii Europejskiej.

Na zakończenie naszej podróży udaliśmy się na ostatni spacer po Brukseli, a na kolację zostaliśmy zaproszeni do włoskiej restauracji.

Około godziny 21 pożegnaliśmy się z Brukselą i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Około godziny 16 nasza podróż dobiegła końca i znów znaleźliśmy się na radomskim rynku.

Moim zdaniem były to jedne z najbardziej emocjonujących dni w naszym życiu. Serdecznie dziękujemy organizatorowi konkursu – Panu Marszałkowi Senatu RP Stanisławowi Karczewskiemu i organizatorowi wycieczki – Europosłowi Panu Zbigniewowi Kuźmiukowi za te 5 dni, kiedy mogliśmy poznać „wielki świat”.

Mamy nadzieję, że to nie był nasz ostatni pobyt w Brukseli…

Weronika Rączka

Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!