Więcej
    Strona głównaInstytucjeSzkoła Ucząca Się... w Konarach

    Szkoła Ucząca Się… w Konarach

    Pedagodzy z Publicznej Szkoły Podstawowej w Konarach odbywają wiele szkoleń, które pozwalają zrozumieć problemy dzieci z przyswajaniem wiedzy. Nie osiadają na laurach i nie obca jest im idea uczenia się przez całe życie. Entuzjastką nowoczesnych metod nauczania jest dyrektor Lidia Grzegorek.

    Zgłosiła szkołę do dwupoziomowego programu SUS, czyli Szkoły Uczącej Się, który wspiera zmiany podnoszące efektywność nauczania i uczenia się. Na poziomie podstawowym trwającym dwa lata nauczyciele wprowadzili już podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu oraz informację zwrotną.

    W bieżącym roku szkolnym zajmują się pogłębianiem rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami. Po zakończeniu działania na poziomie zawansowanym Szkoła w Konarach będzie ubiegała się o uzyskanie tytułu Szkoły Uczącej Się, czyli certyfikatu jakości nauczania i uczenia się uczniów. W tym roku szkolnym, mając na myśli poprawę efektów uczenia się i nauczania, pedagodzy z Konar nawiązali również współpracę z Instytutem Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach, ponieważ Ich zainteresowanie wzbudził problem tzw. zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci.

    Dzieci słyszą, ale nie słuchają.

    Emocje kierują naszym życiem. Niewłaściwa interpretacja emocjonalna komunikatu werbalnego – nadanie błędnego emocjonalnego znaczenia temu, co dziecko słyszy decyduje o tym, jaką emocję ten komunikat w nim wzbudzi, a tym samym jakie działania podejmie. Może zatem dobrze słyszeć, ale czasami niewłaściwie interpretować pod względem emocjonalnym docierające do niego informacje. Taka niewłaściwa interpretacja jest nie tylko źródłem nieporozumień – rodzi problemy przede wszystkim w relacjach społecznych, ale też jest źródłem narastającej frustracji – nierozumieniem innych. Powoduje w konsekwencji nasilające się z czasem trudne zachowania u dzieci, takie jak wybuchy agresji czy narastający lęk.

    Do szkoły w Konarach został zaproszony wykwalifikowany terapeuta – pracownik w Kajetanach w celu diagnozy. Wszyscy uczniowie pod koniec października mieli możliwość poddania się badaniom. Terapeuta po pierwszym spotkaniu i wywiadzie wstępnym stwierdził, że widzi potrzebę pomocy wielu dzieciom.

    Dane uzyskane w trakcie diagnozy wprowadzane zostały do Panelu, którego zadaniem jest ich weryfikacja oraz zaprogramowanie odpowiedniego, indywidualnie dobranego treningu terapii SPPS, czyli Stymulacji Polimodalnej Percepcji Sensorycznej.

    Jest to nowa metoda wsparcia dla dzieci mająca zastosowanie w wielu różnych grupach zaburzeń wynikających z zaburzeń przetwarzania słuchowego. SPPS prowadzona jest za pomocą innowacyjnego urządzenia służącego do prowadzenia wielozmysłowej terapii. Dzięki zabiegom nauczycieli Szkoła w Konarach otrzymała 10 zestawów terapeutycznych.

    Od listopada na terenie szkoły terapię prowadzą przeszkolone przez terapeutów z Kajetan nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej Bożena Walczak i Anna Wieczorek. Terapia prowadzona etapami potrwa do końca roku szkolnego.

    Zarówno rodzice, jak i nauczyciele mają nadzieję na wymierne efekty tej nowoczesnej metody.

    PSP w Konarach

    Redakcja Warka24.pl
    Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!

    NAJPOPULARNIEJSZE