Mieszkańcy Warki kultywują lokalne tradycje przy wsparciu Grupy Żywiec

Mieszkańcy Warki kultywują lokalne tradycje przy wsparciu Grupy Żywiec

Promocja historii miasta poprzez nowoczesną formę turystyki, edukacja w ramach bezpiecznego wypoczynku nad wodą – to tylko kilka z projektów, które zostały z sukcesem zrealizowane przez organizacje pozarządowe i instytucje publiczne z Warki i okolic w celu rozwoju lokalnej społeczności i promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Realizacja projektów była możliwa dzięki konkursowi grantowemu w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec.

Inicjatywy podjęte przez takie organizacje jak Centrum Sportu i Rekreacji „Dojrzały smak warki”, Gminną Instytucję Kultury „Dworek na Długiej” „Teatr, nie teatr”, Klub Kajakowego KOREK „Świadomy i bezpieczny wypoczynek na wodzie w kajaku”, Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego „Strefa zdrowia i relaksu w parku na Winiarach”, OSP Nowa Wieś, PTTK Wiktora Krawczyka „Turystyka w pięciu smakach”, Stowarzyszenie W.A.R.K.A. „Klub Poszukiwaczy Skarbów” oraz Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Aktywności Lokalnej ANIMATOR „Z Pyzą po okolicznych dróżkach” spotkały się z dużym zainteresowaniem mieszkańców.

Jedna z ciekawszych inicjatyw pierwszej edycji Funduszu to program „Turystyka w pięciu smakach”. Jego organizatorzy zaprosili lokalną społeczność do wspólnego poznawania historii Warki podczas innowacyjnych wycieczek historyczno-krajoznawczych w formie questingu (zwiedzania nieoznakowanych szlaków). Uczestnicy spotkań organizowanych przez PTTK Warka mieli możliwość wędrowania i poznania nieodkrytych tras, m.in. opowiadających o historii piwowarstwa, wareckich legendach, „Legendach siedmiu świątyń” oraz o Piotrze Wysockim – bohaterze Nocy Listopadowej.

Oprócz pieszych wycieczek zaproponowaliśmy uczestnikom naszego programu tradycyjną biesiadę z degustacją samodzielnie wykonanych potraw oraz wieczorek poezji ludowej z lokalną muzyką w tle. Dofinansowanie Grupy Żywiec pozwoliło na przekazanie mieszkańcom wiedzy na temat historii związanej z ich miastem, budując w ten sposób regionalną tożsamość – mówi Marzena Jankowska, organizator programu.

Inny interesujący projekt został zrealizowany przez Klub Kajakowy KOREK. Program „Świadomy i bezpieczny wypoczynek na wodzie w kajaku”, który związany był z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu, szczególnie przy okazji takich okoliczności, jak spływy kajakowe. Głównym celem organizatorów akcji było podniesienie poziomu świadomości lokalnej społeczności na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego wypoczynku nad wodą.

W ramach działań przeprowadziliśmy 8 spotkań na basenie w Warce, podczas których uczestnicy poznali zasady asekuracji oraz udzielania pomocy tonącym. Wierzymy, że działania, które mogliśmy zrealizować dzięki Funduszowi Grupy Żywiec przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa podczas wypoczynku nad wodą już w tym sezonie” – mówi Jakub Tuszyński z Klubu Kajakowego KOREK Warka.

Bardzo nas cieszy, że możliwość zgłoszenia projektu do realizacji w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i że możemy wspólnie angażować mieszkańców do współpracy na rzecz promocji lokalnej tradycji. Jako producent piwa szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że Fundusz przyczynia się do współpracy w obszarze edukacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tej edycji udało się zrealizować wiele ciekawych inicjatyw i mamy nadzieje, że podobnie będzie w kolejnej edycji, która ruszy w połowie tego roku  – podsumowuje Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Korporacyjnego w Grupie Żywiec S.A.

Kolejna edycja programu grantowego Grupy Żywiec odbędzie się jeszcze w tym roku. Informacje na ten temat pojawią się już wkrótce na stronie: http://www.grupazywiec.pl/o-firmie/fundusz-spoleczny-gz/

 

————————–

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 13 stylów piwnych i cydr, 16 marek i 46 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z najpopularniejszych polskich piw eksportowych, sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), Brackie. Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2016 roku Grupa Żywiec sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród producentów piwa w Polsce, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r.

Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl

Udostępnij:
← Skrzynka Kontaktowa na rynku otwarta Nagroda za AUTOPORTRET →

Dodaj komentarz