Nowelizacja przepisów o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nałożyła obowiązek przeprowadzania co najmniej raz na dwa lata kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, a także posiadania umów na wywóz nieczystości ciekłych z przedsiębiorcami posiadającymi zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Warka.
Kontrole przeprowadzane są w Urzędzie Miejskim w Warce, po wcześniejszym wezwaniu do osobistego stawiennictwa w celu przeprowadzenia kontroli.
Prosimy Państwa o współpracę i udostępnienie do wglądu niezbędnych dokumentów wymaganych przepisami prawa będących przedmiotem kontroli, tj. w szczególności:
- umowy z firmą asenizacyjną na opróżnianie zbiornika bezodpływowego (szamba),
- dowodów uiszczania opłat za ww. opróżnianie potwierdzających częstotliwość i ilość odebranych nieczystości ciekłych za ostatni rok,
- faktur za zużycie wody za ostatni rok.
Osoby, które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych powinny to uczynić niezwłocznie. Kontrola polega na okazaniu umowy z firmą asenizacyjną oraz okazaniu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat, potwierdzenia przelewów). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność opróżniania zbiorników bezodpływowych.