Strona głównaInstytucjeCeSiRAktywny Warecki Klub Seniora „Radość z życia”

Aktywny Warecki Klub Seniora „Radość z życia”

Czerwiec i lipiec były aktywnymi miesiącami dla wareckiego klubu „Radość z Życia”. Seniorzy odbyli wycieczkę nad polskie morze gdzie zwiedzili wiele ciekawych zakątków, ponadto brali udział w kilku plenerowych wydarzeniach m.in. pikniku Vivat Pułaski.

W dniach 13 – 18 czerwca Warecki Klub Seniora Radość z Życia wyruszył na wycieczkę nad morze. Pierwszym punktem naszej wyprawy był Gietrzwałd, gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne. Z ciekawostek w tym miejscu istnieje od XVI w. kult związany z Matką Boską i obrazem Matki Boskiej Gietrzwałdzkiej w formie Madonny Piastunki z dziecięciem. Od 1945 r. opiekę nad sanktuarium sprawują Księża Kanonicy Regularni Laterańscy. 2 lutego 1970 r. papież Paweł VI nadał kościołowi Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Gietrzwałdzie tytuł i godność Bazyliki Mniejszej.

Kolejnym miejscem do którego zawitaliśmy był Elbląg. Tu spacerowaliśmy po pięknej starówce podziwiając zrekonstruowane kamieniczki, kościół katedralny św. Mikołaja, Bramę targową. Przeszliśmy też charakterystyczną dla Elbląga Ścieżką Kościelną łączące trzy kościoły Starego Miasta.

Natomiast w Gdańsku przeszliśmy wzdłuż Motławy, Długim Targiem zwiedzając zabytkowe kamieniczki, Żuraw, pomnik Neptuna oraz największy ceglany gotycki kościół na świecie -Kościół Mariacki. Obiekt ten był budowany z przerwami przez 159 lat. Zadziwia wielkością, ale także bogatym wyposażeniem. Tutaj można podziwiać zabytki rzeźbiarskie, malarskie oraz architektoniczne. Uwagę przykuwa gotycka figura Pięknej Madonny, gotycka Pieta, XV-wieczna Tablica Dziesięciorga Przykazań, XV-wieczny Zegar Astronomiczny Hansa Düringera, czy też kopia słynnego tryptyku Hansa Memlinga „Sąd Ostateczny”.

W Gdyni czekała nas nie lada atrakcja – rejs statkiem po porcie. W Krynicy Morskiej zaś przejechaliśmy nad budowanym przekopem mierzei, który połączy Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, i tam spacerowaliśmy plażą po znanym kurorcie.

W drodze powrotnej zwiedzaliśmy Muzeum Hitlerowskie Obozu Zagłady w Sztutowie. W Sopocie nasza trasa wiodła słynnym „Monciakiem” na najpiękniejsze polskie molo, gdzie pożegnaliśmy nasz Bałtyk. Na zakończenie wycieczki jeszcze zatrzymaliśmy się w Nidzicy –zwiedzając Zamek, który został wybudowany w XIV wieku w stylu gotyckim. Z wycieczki do Warki wróciliśmy pełni wrażeń.

Na wtorkowym spotkaniu nasz kolega Wacław obchodził 89 urodziny. Tradycyjnie był tort, szampan, wiele dobrych i serdecznych życzeń. Wszak Wacław to naprawdę pomimo wieku bardzo żywotny facet taki „do tańca i do różańca”. Wspólna integracja i wspomnienia towarzyszyły Jubilatowi w tak ważnym dniu.

W ostatnim czasie skorzystaliśmy także z zaproszeń innych Klubów, aby poczuć atmosferę wiejskich potańcówek i tak zawitaliśmy do Grabowa nad Pilicą oraz mieliśmy okazję pobawić się w nowym miejscu w Klubie Senior + w Głowaczowie. Poznaliśmy nowych seniorów i ich zwyczaje.

3 lipca nasz Klub wybrał się na Piknik Vivat Pułaski. VIVAT PUŁASKI – to impreza edukacyjno-kulturalna, która łączy spotkanie „na żywo” z historią Kazimierza Pułaskiego i kulturą amerykańską. Tu  spędziliśmy niedzielne popołudnie ze znajomymi w zabytkowym parku w Warce. Było wesoło, wszystkim dopisywał dobry humor i nasze biesiadowanie przeciągnęło się do późnego wieczora.

WKS „Radość z życia”

Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!