15 października w ponad 100 krajach na całym świecie po raz piąty obchodzony był Światowy Dzień Mycia Rąk. Inicjatywa ma zwrócić uwagę na wciąż istniejący problem chorób spowodowanych brakiem higieny rąk u dzieci. W Polsce wolontariusze – pracownicy firmy Unilever – przeprowadzili specjalne lekcje w przedszkolach, aby przypomnieć dzieciom o tym ważnym, codziennym nawyku. W lekcjach wzięło udział prawie 1300 przedszkolaków w całej Polsce. W tym także dzieci z niepublicznego przedszkola przy ulicy Stefana Wyszyńskiego.
Mycie rąk za pomocą mydła jest jednym z najbardziej skutecznych, a zarazem tanich sposobów zapobiegania chorobom takim jak zapalenie płuc i biegunka. Rocznie choroby te powodują, że ponad 2 miliony dzieci nie dożywa swoich piątych urodzin. Z badań klinicznych wynika, że myjąc ręce przed jedzeniem i po skorzystaniu z toalety można zmniejszyć ryzyko śmiertelnej biegunki nawet o około 45%.
Światowy Dzień Mycia Rąk w Polsce – edukacja przedszkolaków
Wolontariusze firmy Unilever przeprowadzili dzisiaj specjalne lekcje w formie zabaw, podczas których dzieci dowiedziały się m.in. jak i kiedy należy myć ręce. W ciągu całego dnia lekcje odbyły się w ponad 20 polskich przedszkolach. Na koniec każdego spotkania dzieci składały uroczyste ślubowanie:„Uroczyście ślubuję zawsze myć ręce wodą i mydłem przed jedzeniem i po wizycie w toalecie”.
Specjalista dermatolog, mama 4-letniego Piotrusia, dr. Monika Serafin komentuje:
„Będąc lekarzem a jednocześnie rodzicem wiem, jaki niepokój budzi choroba dziecka. Wiele osób nie uświadamia sobie jak wiele z tych zakażeń jest spowodowane niewłaściwą higieną rąk lub jej brakiem oraz jak łatwo byłoby ich uniknąć. Dlatego od najmłodszych lat warto wyrabiać w dziecku nawyk częstego mycia rąk mydłem oraz uczyć je, jak robić to prawidłowo. Jest to najprostszy i najskuteczniejszy sposób chroniący przed wieloma groźnymi infekcjami”.
Unilever od lat na całym świecie promuje zachowania związane z higieną mycia rąk. W ciągu ostatnich dwóch lat firma pomogła zmienić nawyki ponad 48 milionów ludzi poprzez kampanie edukacyjne w wielu krajach.
„Do pomocy w przedszkolach zgłosiło się dobrowolnie aż 40 naszych pracowników, którzy zorganizowali spotkania dla ponad tysiąca trzystu dzieci. Akcja ta pozwala nam realizować Plan Unilevera „Życie w sposób zrównoważony”, który zakłada m.in. pomoc ludziom w polepszaniu jakości ich życia. Wierzymy, że ucząc dobrych nawyków dzieci
w tak prostej kwestii jaką jest mycie rąk wpłyniemy pośrednio na ich zdrowie oraz pomożemy utrwalić dobre przyzwyczajenia na całe życie. To jest właśnie istota życia
w sposób zrównoważony.” – powiedziała Anna Kozerska, Dyrektor ds. Komunikacji
w Unilever Polska.
Informacje o firmie Unilever:
Unilever jest jednym z największych producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami tj.: Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei, Signal. Firma ma w swojej ofercie najsilniejsze marki na polskim rynku: markę herbaty Lipton, która w rankingu siły marek „BrandAsset Valuator 2010” została uznana brandem o najlepszej kondycji rynkowej; oraz markę Knorr, która przez konsumentów oraz ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu została wybrana Supermarką 2012 (Superbrand).
Unilever jest w Polsce liderem rynkowym w kategoriach: środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe. Ponad 99% polskich gospodarstw domowych w 2011 roku co najmniej raz użyło produktu firmy Unilever.
Unilever zatrudnia w Polsce ponad 3400 pracowników. W 2011 roku przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wynosiły ponad 3,4 miliarda złotych. Posiada cztery fabryki: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Ponad 20 proc. wyrobów produkowanych w tych fabrykach trafia na eksport.
Plan Unilevera „Życie w sposób zrównoważony”:
Wizją Unilevera jest podwojenie biznesu przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Do 2020 roku firma planuje o połowę ograniczyć ślad środowiskowy swoich produktów, pomóc miliardowi ludzi w poprawie stanu zdrowia
i samopoczucia, oraz pozyskiwać wszystkie surowce rolne z upraw zarządzanych
w sposób zrównoważony. Cele te i sposoby ich realizacji Unilever ujął w planie „Życie
w sposób zrównoważony” ogłoszonym w lipcu 2011 roku.