Metoda dramy wzbogaca wyobraźnię, rozwija pamięć, pobudza do działania twórczego, rozbudza refleksję, pomaga w zrozumieniu motywacji różnych zachowań, pozwala na samodzielną analizę utworu literackiego.
Uczeń w roli, ukryty za maską, rozwiązuje czyjeś problemy, ale równocześnie swoje własne. Poprzez działanie w określonej roli łatwiej mu podejmować decyzje, uwierzyć w swoje możliwości, rozwinąć osobowość. Dzięki dramie można „bezboleśnie” zmieniać złe nawyki w zachowaniu uczniów oraz uwrażliwić ich na problemy otaczającego świata. Drama pełni więc również funkcje wychowawcze. Jej podmiotem jest bowiem nie tylko konkretny uczeń, ale i stosunki międzyrówieśnicze.
Uczniowie od pierwszego etapu edukacyjnego bardzo chętnie pracują metodą dramy i spontanicznie „wchodzą w role”. Ostatnio dzieci z kl. III wcieliły się w cztery żywioły i pięknie zaprezentowały się w samodzielnie zaprojektowanych strojach. Ta zabawa sprawiła im wiele radości i pobudziła kreatywność. Technika dramy – rzeźba, pląsy wykonywane w rytm muzyki zaangażowały ich wyobraźnię i ekspresję ciała. Wspólne działania uczniów zacieśniły więź grupową, sprawiły dzieciom wielką radość i satysfakcję. Były świetną ilustracją przeprowadzonych zajęć.
PSP w Ostrołęce