Strona głównaInstytucjeWspólna inicjatywa i zwiedzanie zachodnich sąsiadów

Wspólna inicjatywa i zwiedzanie zachodnich sąsiadów

Do tradycji naszych szkół weszły wycieczki krajoznawczo-językowe do Niemiec. W tym roku, 9 września, uczniowie czterech szkół: LO w Warce, LO w Grójcu, SP nr 2 w Warce i SP w Tarczynie wyruszyli pod opieką pań Urszuli Jaworskiej, Elżbiety Szymaniak, Renaty Siek i Teresy Firkowskiej na wspólną wycieczkę do Drezna i Szwajcarii Saksońskiej.

Założeniem organizatorów było zapoznanie uczestników z zabytkami architektury i kulturą naszych zachodnich sąsiadów. Ważnym elementem wspólnego wyjazdu była integracja uczniów kilku szkół.

Najpierw zwiedziliśmy Drezno. Przewodnik pokazał nam najciekawsze zabytki architektoniczne tego miasta Galerię Malarstwa, Zbiory Porcelany i Salon Matematyczno- Fizyczny oraz  Muzeum Higieny, raj dla uczniów z klasy biologiczno-chemicznej. Zobaczyliśmy zamek w Stolpen, w którym hrabina Cosel więziona była przez prawie 50 lat i twierdzę Königstein, rozlokowaną na obszarze blisko 10 hektarów. Duże wrażenie zrobił na nas punkt widokowy Bastei. Pod opieka przewodników z Parku Narodowego Sächsische Schweiz, wybraliśmy się również na wędrówkę górską do punktu widokowego Schrammsteine. Trud wejścia na górę zrekompensowały nam piękne krajobrazy Gór Połabskich oraz doliny Łaby. Na koniec przespacerowaliśmy się przez urocze miasteczko Bad Schandau. W piątek, ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się jednak jeszcze w Bautzen (Budziszyn), gdzie pod opieką przewodników zwiedziliśmy najsłynniejsze więzienie NRD – miejsce, w którym przetrzymywano więźniów politycznych, zwłaszcza osoby próbujące ucieczki do Niemiec Zachodnich.

Wyjazd pozostawił niezapomniane wrażenia. Podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy. Mieliśmy okazję wykazać się swoimi umiejętnościami językowymi. Niektórzy przewodnicy posługiwali się językiem angielskim, a pracownicy sklepów z pamiątkami mówili w języku niemieckim.

Zachęcamy wszystkich do zwiedzenia tego malowniczego zakątka Niemiec, położonego zaledwie 100 km od naszej granicy.

Urszula Jaworska

Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!