Strona głównaInstytucjeTo był wycieczkowy tydzień w wareckim Zespole Szkół

To był wycieczkowy tydzień w wareckim Zespole Szkół

Integracja w górach

W dniach 1 – 3 grudnia odbyła się wycieczka uczniów klas IVTHG, II TOI i IITHL do Oświęcimia, Zakopanego i Krakowa z Zespołu Szkół im. I PLM „Warszawa” w Warce pod opieką nauczycieli Anny Górnickiej, Magdaleny Szymańskiej i Patrycji Wielgus. Zwiedziliśmy Muzeum Auschwitz i Birkenau w Oświęcimiu. Przejście przez autentyczny teren byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady było nie tylko cenną lekcją historii, ale też ważnym osobistym doświadczeniem.

Później obraliśmy kierunek – Tatry. Przy pięknej pogodzie spacerowaliśmy w Dolinie Kościeliskiej z Panią przewodnik Joanną Stępińską. Po 2 godzinach marszu dotarliśmy do schroniska, które powstało zaraz po wojnie i miało być budynkiem zastępczym w miejsce spalonego podczas wojny schroniska na Hali Pysznej (obecnie HP pozostaje zamknięta dla ruchu turystycznego). W roku 1973 otrzymało ono imię polskiego geologa prof. Walerego Goetla. Trzeba przyznać, że dolna sala z szerokimi ławami, cała w drewnie i z malowniczym widokiem na Błyszcz i Bystrą, robi bardzo przyjemne wrażenie, a i szarlotka była pyszna. Wieczorem relaksowaliśmy się na gorących termach, zwiedzaliśmy Zakopane, poznaliśmy historię gór i Zakopanego dzięki opowiadaniom miejscowego górala Adama Gąsienicy. Na koniec odwiedziliśmy Kraków i zwiedziliśmy żydowską dzielnicę Kazimierz, Starówkę i zakończyliśmy wizytą na jarmarku bożonarodzeniowym na krakowskiej starówce.

Wycieczka klasy III PTH do Warszawy

W środę 1 grudnia uczniowie z klasy 3PTH wyruszyli pociągiem do Warszawy na Invisible Exhibition – Niewidzialna Wystawa oraz do kina na film biograficzny „Najlepszy” wspólnie z nauczycielkami – Izabelą Podworską i Anetą Wodzińską. Wystawa pokazała uczniom jak wygląda życie posiadając wszystkie zmysły oprócz… wzroku. Początki nie były łatwe, pojawiał się lęk i nieporadność. Z każdą chwilą jednak przychodziła coraz większa pewność siebie. Odnalezienie się w mieszkaniu, lesie czy na ulicy nie było już tak wielkim problemem. Było to niezwykłe doświadczanie życia osoby niewidomej. Po zwiedzaniu wystawy uczniowie mieli spotkanie z niewidomym od urodzenia przewodnikiem wystawy, który przybliżył im szczegóły swojego życia oraz sposoby radzenia sobie z niepełnosprawnością. Następnie grupa młodzieży udała się do kina. Historia Jerzego Górskiego, triathlonisty i mistrza świata w podwójnym Ironmanie, wzbudziła w uczniach sporo emocji. Był szok, zwątpienie, smutek, łzy, nadzieja i radość. Polecamy! Podsumowując, można śmiało powiedzieć, że to był udany dzień.

ZS w Warce

Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!