Więcej
    Strona głównaInstytucjeSPZOZ w Warce – zmieniamy się dla mieszkańców!

    SPZOZ w Warce – zmieniamy się dla mieszkańców!

    Przychodnia Zdrowia w Warce od wielu lat dokłada starań w zapewnieniu mieszkańcom miasta i gminy Warka wysokiej jakości świadczeń medycznych. Dla nas jako placówki medycznej wiąże się to z zaspokajaniem potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak również z zapewnieniem opieki nad pacjentem w zdrowiu i chorobie w każdym okresie życia.

    Dążenie do wysokiej jakości udzielanych świadczeń realizujemy na wiele sposobów: szkolenia, Akredytacja w POZ, badanie satysfakcji pacjentów i personelu, kontrole wewnętrzne – to najważniejsze elementy przyjętej przez SPZOZ w Warce strategii podnoszenia jakości usług.

    Od kilku lat cyklicznie przeprowadzamy szkolenia z postępowania w stanach zagrożenia życia a także z obsługi pacjentów dla personelu Przychodni. Personel medyczny uczestniczy w kursach/szkoleniach/konferencjach poszerzających i uzupełniających wiedzę fachową, w czasie pandemii szkolenia odbywały się głównie zdalnie.

    Dzięki zaangażowaniu Dyrekcji i personelu w 2018 r. Przychodnia Zdrowia w Warce otrzymała certyfikat akredytacyjny wydawany przez Ministra Zdrowia. Certyfikat ten wydawany jest na okres trzech lat i stanowi dowód, iż placówka cechuje się wysokim poziomem funkcjonowania oraz wysoką jakością udzielanych świadczeń. Podmiot otrzymujący Akredytację w POZ musi dostosować się do 123 standardów zawartych z zaleceniach akredytacyjnych. Spełnienie standardów kontrolowane jest przez zespół wizytujący z Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Sam fakt jego uzyskania stanowi dla Naszej placówki niezwykły prestiż.

    W ostatnich latach na bieżąco przeprowadzamy wśród pacjentów ankietę badającą poziom satysfakcji z jakości udzielanych usług medycznych przez naszą Przychodnię. Jest nam niezmiernie miło, że pomimo sytuacji epidemicznej w pierwszym kwartale 2021 r., w ankiecie oceniającej Naszą Przychodnię wzięło udział 306 pacjentów. Warto podkreślić, że w latach poprzedzających pandemię oceniających było niemal dwa/trzy razy więcej. Dzięki Państwa wsparciu nieustannie staramy się spełniać Wasze oczekiwania, a co za tym idzie spowodować wzrost satysfakcji z uzyskanych usług medycznych.

    W wyniku przeprowadzonych badań wśród pacjentów Przychodni w I kwartale 2021 r. wysunięto następujące wnioski:

    1. Większość ankietowanych to osoby czynne zawodowo z wykształceniem średnim (39%) i wyższym (28%).
    2. Jako przyczynę zgłoszenia do Przychodni ponad 50% osób wskazało konieczność odbycia wizyty u lekarza rodzinnego.
    3. 36% ankietowanych korzysta z usług Przychodni 2-3 razy do roku.
    4. Zdecydowana większość, bo aż ponad 80% osób deklaruje, że nie miało żadnych trudności z zarejestrowaniem wizyty.
    5. 41% oceniających umówiło wizytę w tym samym dniu, natomiast 18% umówiło się w dniu następnym, 25% deklarowało, że termin oczekiwania na wizytę nie był dłuższy niż 2-3 dni,
    6. Z przeprowadzonej analizy ankiet jednoznacznie wynika, że większość pacjentów Przychodni umówiło się na wizytę telefonicznie z czego 85% ankietowanych odbyło wizytę osobistą w Przychodni.
    7. W wyniku przeprowadzonej ankiety okazało się, że niemal 80% ankietowanych ocenia Naszą Przychodnie bardzo dobrze lub dobrze oraz poleciłoby ją innym osobom, co Nas niezmiernie cieszy.
    8. W porównaniu do zeszłego roku znacznie lepiej oceniacie Państwo pracę lekarzy, pielęgniarek i personelu rejestracji.
    9. Zdecydowana większość ankietowanych pozytywnie ocenia poziom czystości Przychodni oraz oznakowanie gabinetów.

    Jako mocne strony Przychodni wskazaliście Państwo możliwość wypisania leków stałych przez pielęgniarkę, możliwość rejestracji on-line oraz sposób organizacji szczepień przeciw COVID-19. W sposób pozytywny ankietowani ocenili też obecne funkcjonowanie całej Przychodni. Według ankietowanych zdecydowanie najsłabszą stroną Przychodni jest brak parkingu. Informujemy Państwa, iż trwają zaawansowane rozmowy z Urzędem Miejskim w tej sprawie. Liczymy na jej pozytywne rozwiązanie. Osobom, które wzięły udział w badaniu, serdecznie dziękujemy. Państwa pomoc w podnoszeniu jakości świadczonych usług medycznych, jest dla Nas nieoceniona. W ostatnim czasie co raz częściej pojawiają się zgłoszenia dotyczące trudności w dodzwonieniu się do Przychodni. Jak pokazała Ankieta oceniająca zadowolenie z udzielanych świadczeń 85% badanych rejestruje się w Przychodni  telefonicznie, jest to zdecydowana większość pacjentów. Należy przypomnieć, że w celu utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa pacjentów i personelu, podczas rejestracji konieczne jest każdorazowe wypełnianie ankiety wstępnej kwalifikacji w kierunku zakażenia koronawirusem. Prosimy Państwa o wyrozumiałość. Obecna sytuacja epidemiczna jest trudna także i dla Nas. Zapewniamy Państwa, że pracujemy na najwyższych obrotach starając się zapewnić wszystkim pacjentom opiekę medyczną na najlepszym poziomie. Zdajemy sobie sprawę, że jesteście już Państwo zmęczeni obecną sytuacją epidemiczną, ale luzowanie obostrzeń oraz przeprowadzane szczepienia przeciwko COVID-19, nie zwalniają Nas z obowiązku eliminowania zagrożenia związanego z zakażeniem koronawirusem. Nadal obowiązuje Nas utrzymywanie dystansu społecznego, oraz noszenie maseczek ochronnych.  Konieczność przeprowadzenia ankiety wydłuża proces rejestracji – czego jesteśmy świadomi. Drodzy Pacjenci, rejestratorka może sprawniej i szybciej przeprowadzić rozmowę telefoniczną, ale do tego potrzebna jest Państwa pomoc. W celu poprawnej rejestracji na wizytę osobistą lub teleporadę prosimy, aby byli Państwo przygotowani do rozmowy, tzn. posiadali numer PESEL oraz numer telefonu osoby, która będzie zapisywana – to znacznie skraca cały proces. Pamiętajmy również, że rezygnację z wizyty lekarskiej, badań laboratoryjnych i diagnostycznych (RTG, USG) powinniśmy zgłosić w Rejestracji Ogólnej lub Dziecięcej. Zauważamy, że coraz częściej pacjenci nie zgłaszają się na umówiony termin nie odwołując wizyty. A dzięki temu, że zwolnimy termin, z wizyty będą mogli skorzystać inni pacjenci. Warto o tym pamiętać.

    Drodzy Pacjenci, prosimy Państwa również, aby do wizyty lekarskiej byli Państwo przygotowani, oto kilka najważniejszych zaleceń:

    1. Zastanów się jaki jest cel Twojej wizyty/teleporady – czyli z jakim problemem/schorzeniem się zwracasz do lekarz/pielęgniarki/położnej. Zrób listę objawów, które u Ciebie występują.
    2. POWIEDZ LEKARZOWI PRAWDĘ, ZAUFAJ MU! Wzajemne zaufanie na linii lekarz-pacjent to jedna z podstaw skutecznego leczenia. Wprowadzenie lekarza w błąd, może skutkować niewłaściwym doborem leczenia, a w konsekwencji stanowić zagrożenie dla Twojego życia lub zdrowia.
    3. Pamiętaj, że lekarz na podstawie uzyskanych od pacjenta informacji, oraz badania fizykalnego zaproponuje diagnostykę i leczenie.
    4. Zrób listę pytań, które chcesz zadać lekarzowi.
    5. Zabierz ze sobą na wizytę, lub dostarcz do rejestracji przed teleporadą dokumentację medyczną z leczenia szpitalnego, zaświadczenia od lekarza specjalisty lub inne badania diagnostyczne, które są w twoim posiadaniu – to pozwoli lekarzowi lepiej rozeznać się w sytuacji Twojego obecnego stanu zdrowia.
    6. Jeżeli prowadzisz dzienniczek z pomiarami glikemii lub ciśnienia tętniczego – zabierz go na wizytę.
    7. Zastanów się czego potrzebujesz. Sprawdź w domu jakie leki, które stale przyjmujesz będą Ci potrzebne, najlepiej spisz je na kartce. Lekarz/pielęgniarka/położna ma możliwość wypisania recept na leki przewlekle stosowane, nawet na 12 miesięczną kurację. Niejednokrotnie zdarza się, że pacjenci wnioskują o leki co 2-3 tygodnie, a czasem nawet co tydzień – powoduje to niepotrzebne kumulowanie wizyt. Szanowni Państwo, mając na uwadze Państwa zdrowie bardzo prosimy abyście wnioskowali o recepty z wyprzedzeniem- nie zawsze wystawienie recepty jest możliwe w dniu zgłoszenia, a wszyscy wiemy jak istotne dla prawidłowego procesu leczenia jest regularne przyjmowanie leków. Sporządzenie listy leków wraz z informacją o ilości i częstotliwości ich przyjmowania pomoże Wam lepiej zaplanować wnioskowanie o recept Warto pamiętać, że e-receptę z dłuższym terminem ważności można realizować na „raty”, leki można wykupić stopniowo np. raz na miesiąc.
    8. Upewnij się, że rozumiesz zalecenia lekarskie. Zabierz ze sobą notatnik i długopis – będziesz mógł zapisać najistotniejsze informacje przekazywane od lekarza.
    9. Jeśli dostałeś skierowanie na badania, zapytaj lekarza o rodzaj badań i jak się do nich przygotować.
    10. Zapytaj lekarza, kiedy masz się zapisać na kontrolną wizytę.
    11. Przypominamy, że skierowania na badania diagnostyczne do wizyty kontrolnej w poradni specjalistycznej czy też przed zabiegiem operacyjnym zleca lekarz tej poradni/szpitala. Inaczej ujmując lekarz POZ nie może zlecać pacjentowi badań diagnostycznych na wizyty kontrolne u specjalisty lub jeśli pacjent przygotowuje się do zabiegu operacyjnego.

    Zachęcamy Państwa do dalszego wypełniania ankiet badających satysfakcję pacjentów. Ankieta jest anonimowa i można ją wypełnić osobiście w siedzibie Przychodni, lub elektronicznie na naszej stronie internetowej www.spzoz-warka.pl. Zachęcamy również do śledzenia Naszego profilu na Facebook’u. Wasza opinia jest dla Nas niezwykle cenna, bo pozwala nam na stałe podnoszenie jakości świadczonych usług medycznych. To dla Was chcemy być jeszcze lepsi, ale do tego potrzebna jest Państwa pomoc!

    SPZOZ w Warce

    Redakcja Warka24.pl
    Redakcja Warka24.pl
    Naszą redakcję tworzą mieszkańcy Warki, instytucje oraz organizacje. Jeśli interesujesz się naszym miastem, lubisz pisać artykuły, śledzisz na bieżąco wyniki sportowe bądź uczestniczysz w kulturalnym życiu miasta to zapraszamy Cię do współpracy z portalem. Dołącz do naszego grona!

    NAJPOPULARNIEJSZE