Młodzież i „Społeczne Kreatyfki”

Młodzież i „Społeczne Kreatyfki”

W ostatnią środę 24 czerwca w Hotelu pod Lasem w Chynowie ok. 60 kreatywnych młodych osób zaprezentowało swoje kampanie społeczne, które były owocem ich pracy w projekcie „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei”. Organizatorem projektu było Stowarzyszenie W.A.R.K.A. na terenie gmin Warka, Chynów, Grójec i Jasieniec. Podczas spotkania zostały ujawnione tajemnice wymyślonych przez młodzież kampanii!

Projekt „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei” to ponad 3 miesiące zaangażowanej pracy młodych ludzi.  Młodzi zaczynali od badania środowiska lokalnego, obserwując i przyglądając się ludziom i rzeczom, zastanawiając się co jest ważne, na co warto zwrócić uwagę innych.  Kolejny etap to przekucie wniosków z obserwacji na tematy kampanii by potem opracować jej formę i zaprezentować światu. Tak powstało w sumie 14 kampanii przygotowanych przez tzw. zespoły robocze młodzieży. Impreza miała na celu świętować sukces w postaci wyprodukowanych kampanii ale przede wszystkim zwrócić uwagę innych, w tym dorosłych na tematy, które dostrzega młodzież.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Gmin na terenie których realizowany był projekt: Wójt Gminy Jasieniec – Marek Pietrzak, Wiceburmistrz Warki – Teresa Knyzio, Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta Grójec – Karol Biedrzycki, oraz Sekretarz Gminy Chynów – Maria Jaskółowska. Rozmawiali oni z młodzieżą, zgłębiali kampanie przez nich przygotowane, podkreślając jednocześnie wnikliwość i wrażliwość z jaką młodzi ludzie podeszli do tematu.

Przypomnijmy, że projekt został zrealizowany przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A. i Zespół trenerski „Społeczne Kreatyfki”. W działanie to zostali zaangażowali lokalni opiekunowie, którzy animowali młodzież i organizowali spotkania oraz eksperci – graficy, twórcy stron internetowych, montażyści filmowi, którzy fachowymi umiejętnościami wspomagali młodzież w przygotowaniu projektów plakatów, ulotek, stron internetowych czy filmów.

Ale co tak naprawdę powstało w ramach projektu? Co goście imprezy mogli zobaczyć? Co pobudzało do rozmowy i zastanowienia się? Jakie kampanie powstały? Poniżej prezentujemy tematy wybrane i opracowane przez młodzież. To co należy podkreślić, to fakt, że to nie dorośli wybierali temat, to nie dorośli decydowali jak ma być zaprezentowany – ale sama młodzież.

Poniżej przedstawiamy tematy i przykłady kampanii, które w najbliższym czasie będziemy prezentować na łamach portalu.

GMINA WARKA

  1. Dbajmy o odnawiane miejsca w Warce
  2. Ćwiczę bez wstydu
  3. Bezdomni w Warce – spójrzmy na nich inaczej

GMINA CHYNÓW

  1. Rodzicu, Twoje dziecko ma dostęp do alkoholu
  2. Jesteś fajny kiedy pijesz, palisz lub bierzesz narkotyki
  3. Uaktywnienie mieszkańców mniej rozwiniętych miejscowości
  4. Alkohol – szybka droga do problemów. Wyhamuj w porę

GMINA GRÓJEC

  1. Dajmy szansę pasjom grójeckiej młodzieży
  2. Grójec – MuraLOVE miasto
  3. Bohaterowie Grójca 44 – pamiętamy
  4. Cukrowi dziękujemy

GMINA JASIENIEC

  1. Pomóżcie nam poznać inne kultury – wymiana międzynarodowa Erasmus +
  2. Dodaj sobie praktyki – zajęcia pozalekcyjne w naszej szkole
  3. Deptaj zebrę

Podczas imprezy młodzież prezentowała swoje kampanie tj. plakaty, ulotki, wlepki, filmy, strony www. Jednocześnie wzbogacając przekaz o dodatkowe informacje np. można było sprawdzić jak poprawnie złożyć komputer, ile cukru jest w jogurcie, co robi kropla ze skałą i co niektórzy młodzi ludzie noszą w plecaku. Wszystkie kampanie dotyczą ich najbliższego środowiska lokalnego lub grup rówieśniczych. Każdy z gości mógł swobodnie podjeść do każdej z prezentacji i interaktywnie zaangażować się w jej realizację – poprzez bezpośredni kontakt z ich autorami, dający możliwość wymiany doświadczeń i reakcji na bardzo często nietuzinkowe pomysły młodzieży.

W ramach uroczystości uhonorowano dyplomami uczestników projektu, którzy na pamiątkę odbili kolorowy ślad swojego kciuka na płótnie oraz otrzymali pamiątkowe torby. Podziękowania wręczono również dla Zespołu Badaczy z Gminy Warka,  którzy diagnozowali potrzeby i aktywność młodzieży z gminy Warka, pomagając w ten sposób w planowaniu strategicznym działań Stowarzyszenia W.A.R.K.A.

Impreza okazała się dużym sukcesem, również dzięki doskonałemu miejscu spotkania – Hotelu pod Lasem w Chynowie, miejscu w którym każdy – nawet wysoce kreatywna młodzież może liczyć na zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb. Dzięki kameralności, atmosferze w której można łatwo realizować swoje plany co do spotkań udało się uzyskać powalający efekt, który był zwieńczeniem wielomiesięcznej pracy projektowej.

Projekt „Społeczne Kreatyfki – szkoła reklamy słusznych idei” został zrealizowany przez Stowarzyszenie W.A.R.K.A. w ramach Programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.

Loga Partnerow zm

 

Udostępnij:
← To jest ten czas, to jest to miejsce, to jest ten klimat Kosmicznie, artystycznie i wesoło! →

Dodaj komentarz