Strona głównaInstytucjeSzkoły PodstawoweSzlakiem najpiękniejszych miejsc w Polsce, Czechach i Austrii

Szlakiem najpiękniejszych miejsc w Polsce, Czechach i Austrii

Od dnia 9 do 13 maja klasy z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Warce uczestniczyły w ciekawej wycieczce. Pierwszego dnia naszego wyjazdu zwiedziliśmy Wrocław. Mogliśmy zachwycać się tam wspaniałą architekturą archikatedry św. Jana i pospacerować po staromiejskim rynku. Drugiego dnia pojechaliśmy do Czech, do Morawskiego  Krasu, gdzie przejechaliśmy się pociągiem spalinowym do jaskini Punkevni, w której spływaliśmy łodziami podziemną rzeczką. Następnie kolejką linową wjechaliśmy nad majestatyczne dno przepaści Macocha. Tej nocy nie spaliśmy w Polsce – nocowaliśmy przy granicy czesko-austriackiej w Lechovicach. To również stanowiło dla nas niemałą atrakcję.

Trzeci dzień to wycieczka do Austrii i zwiedzanie Wiednia – pięknego i malowniczego miasta. Tu co chwilę napotykaliśmy niesamowitą architekturę, na przykład Hundertwasser Haus, które zachwyciło nas tęczą kolorów. Podziwialiśmy również budowle Ringu w przepięknym neorenesansowym stylu. Katedra św. Szczepana – duma i jeden z symboli miasta – wywarła na nas piorunujące wrażenie. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Historii Naturalnej. Tu mogliśmy, oprócz przyglądania się licznym eksponatom, dowiedzieć się kilku ciekawostek.

Czwartego dnia weszliśmy na najwyższy szczyt w Górach Stołowych – Szczeliniec Wielki. W drodze powrotnej zwiedzaliśmy Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej i ruchomą szopkę zaś wieczorem tańczyliśmy na fantastycznej dyskotece. W piątek pojechaliśmy do Ząbkowic Śląskich. Tutaj sprawdzaliśmy czy Krzywa Wieża faktycznie jest krzywa, przeżyliśmy lekki strach w Izbie Pamiątek Regionalnych oraz zwiedzaliśmy ruiny zamku. Piątek był niestety ostatnim dniem naszej wycieczki. Po kilkudniowej, fantastycznej przygodzie wróciliśmy do Warki, lekko zmęczeni ale i weseli.

Mikołaj Wrzesiński, PSP nr 1 Warka

Dworek na Długiej
    Dworek na Długiejhttp://dworek.warka.pl/
    Gminna Instytucja Kultury w Warce. Adres: ul. Długa 3, 05-660 Warka. Tel. +48 667 22 70, 793 800 142. Godziny pracy: październik – maj w godz. 8:00–20:00 (pon. – czw.) i 8:00–16:00 (pt.); czerwiec–wrzesień w godz. 8:00–16:00 (pon.–pt.).